Hallelujah

... bilen gick igenom besiktningen! Endast en futtig anmärkning på positionslyktor som inte lyste. Ni vet sådana där man måste ställa om reglage för att få dem att funka. Det hade vi glömt att kolla men nu ligger det på vårt ansvar att byta dem, vi behöver icke komma tillbaka. Jag hade förberett mig mentalt för en regning helg i någon gör-det-själv-hall där bromsar skulle bytas eller liknande.

Och så syJUNTAN då'rå. El presidente bjöd på soppa och vi drack kaffe ur tantkoppar med fat. Jag briljerade med min strumpa och en kvinna som verkligen var en KVINNA höll låda.
Ni vet. käcka glasögon i ett snöre runt halsen, fnaskrött läppstift och som sa "Guuuud vad underbart" om allt och "äääääälskade tulpaner". En sån som tar och kramar på folk utan anledning och viskar gärna i örat. Till mig sa hon, med en varm hand på min axel:
"E-learning, det höll jag på med redan 1995."
"Jaha" svarade jag och gled ur hennes halvkram.
Givetvis tog hon makten i juntan, störtade presidenten och sa att nästa gång är vi hemma hos mig. "Jaha" sa jag. Vi får väl se.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits