Svar på tal

Delar av min familj (kvinnorna såklart, typiskt kvinnligt...) verkar ha ingått en pakt mot min blogg och ifrågasätter min trovärdighet samt en del fakta som visar sig inte vara fakta, bara lösa antaganden.
1. Tydligen finns visst Salong Sylvia kvar. Och tydligen klipper arga Ulla på Flins jobb sig där. Det räcker så.
2. Och Äppelkakis: Såklart att jag inte skriver grejer som kan användas emot mig här...  
Du får helt enkelt skaffa en egen blogg där du kan avslöja pinsamma saker om mig?

Och så händer det grejer på spårvagnen. Jag "samåker" med en cowboy på morgonen. Han har hatt, rock och boots. Jag tror han är musiker, han äter äpplen och har en röd pjäxliknande väska med en nallenyckelknippa på. Han är kanske i 40-års åldern och hoppar av vid Korsvägen. Imorse krockade han i utgången med en äldre, mycket blonderad kvinna i päls. Han skulle av, hon skulle på och trängde sig tydligen. Hur som helst blev han irriterad och kvinnan ropar efter honom "Jag bad ju om ursäkt! jävla... jävla... jävla sketgubbe"
Det är kul med människor som blir ilsket överrumplade och tar till kraftord utan att riktigt veta vad man ska dra till med. Det bästa är när folk helt kommer av sig. Blir stumma och tar till långfingret istället. Peka finger är grymt underskattat. Eller räcka ut tungan... Funkar också.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits