Alla på en gång

image96Igår vaknade husmodern i mig till liv, Eller tja, snarare var det D som väckte henne redan i förrgår geom att föreslå pannbiff till måndagsmiddag. Och när jag kommer hem från jobbet har han ännu inte lämnat sitt och därmed blir det jag som får blanda nötfärs.
Jag följde receptet punkt till pricka. För jag har trillat egna köttbullar en gång tidigare och de blev inte bra. Men vad menas med: "stek biffarna tills de fått fin gyllenbrun färg."

Vilken värme och vad är gyllenbrun för receptamakarna? Kan ni vara lite mer specifika?
Jag menar, det finns ju en anledning till att jag konsulterar er här?

Tillbaka tills det husmoderliga då:
Att använda ALLA plattor på spisen för en måltid! 
(löken är kanske en tolkningsfråga i det här fallet?)
Och ja, idag har jag den mest ambitiösa matlådan på jobbet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits