Citronfil och Californication

Snart dags för dagens andra men kontorets första kaffe. Nej, inget jag ser framemot men nödvändigt med endast lite citronfil längst ner i magen. Jag har verkligen tagit det här tillfälliga singellivet på allvar. Halv elva igår klev D in i taxin med slutdestination Jokkmokk. 
Klockan elva ungefär hade jag spridit ut halva min garderob

på golvet och druckt tre koppar kaffe. Resten av dagen
spenderades i populärkulturens tecken. Jag spelade Mario party,
kollade Californication och läste Östergren om vart annat. 
Jag drack juice rakt ur paketen och åt popcorn till middag.
Med fyrkantiga ögon fumlade jag mig till sängen alldeles
för sent enligt D's standard. Han ringde flera timmar tidigare och sa Godnatt.
Sen tänkte jag på nya soffor, på att Jokkmokk är långt iväg och att en vecka är lång tid men att det ibland är mysigt att sakna & längta (soffor är ej inräknade i denna kategori).
Vi säger så.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits