Hate to say...

Jag vill inte vara den som är den... MEN JAG VISSTE DET!
Jag visste att kvinnan som leder tisdagspasset och som nyss kommit hem från Thailandssemester och där hade upplevt sin högsta dröm - var att simma med delfiner.
Vad är grejen med delfiner egentligen?
Hur kan man gilla ett djur utan hår så mycket?
Jag gör det inte.
Så på lodrätt fem går "Dagens fördom" in. Med all rätt.

Ikväll såg jag för första gången på pretto-Babel på SVT. Det var inte meningen men jag fastnade framför Åsa Linderborg och hennes eyeliner. Jag har inte läst boken men jag vet att det är en Åsa-bok i många avseenden. Jag älskar uppväxtromaner med tragiskt och på något sätt vackra livsöden på 70-talet. Och när det talades om att cykla till jobbet och äta stuvade makaroner var jag fast.
Så på vågrätt sju blir det "Gå till pocketshop och köp skiten - imorgon".
Ska bara klara av Klas Östergrens Gentlemen först, ingen vidare obekväm uppgift för vad har vi där om inte, på vågrätt elva: "Så mycket bra på fyrahundratjugotre sidor som det bara går".

Och slutligen då. Tess - vad säger du? Om Mello betyder melodifestivalen är jag redo att bli din praktikant igen och avbokar genast allt strålkastarljus på Robert Smith och då blir det på lodrätt sjutton: "Ja tack!"

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits