Om att skratta högt - fast tyst.

Onsdag då'rå. Jag & D ska ta en tur till Världskulturmuseet och kolla på utställningen "83 ways to change the world". Bli inspirerade kanske?
För att ha "Räddat världen 2008" på sitt cv är ganska tufft?

Min söta paps är ofta en källa till glädje, både omedvetet och medvetet.
Minns ni den svenska filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret",
den där hysteriskt härliga husvagnshistorien med Mamma
Claire Wikholm + familj? Och minns ni tiden då man spelade in film
på videokasetter, sparade dem i bokhyllan och tog fram dem ganska
ofta för att kika, i alla fall när man var liten? Hur som helst.

Pappa skrev på kasettetiketten: "Vi hade bra väder i alla fall". DET tycker jag är kul.
Särskilt dagar när solen nästan skiner i Göteborg, det är uppehåll och inga bomber syns till vid stationen.
Då säger jag högt "Vi hade bra väder i alla fall". Ingen fattar men jag - jag skrattar tyst.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits