Torskar och andra fiskar

Igår språkade jag & bror om alternativ inkomster, alltså hur vi ska bli rika(re).
Några krav fanns dock, bror var särskilt kräsen:
Göra så lite arbete som möjligt för så mycket pengar som möjligt. Och ingen utbildning ska krävas. Innan jag sammanfattar resonemangen vill jag påpeka att vi båda har anständiga jobb och är hederliga människor.

Jag vill varken avslöja detaljer eller hela affärsplaner men i korta drag berörde vi ämnen som saffran, tryffel och knark. Chihuahuahundar, torskar och andra fiskar. Folkrace, golf och tennis. Bloggare, lönnmördare och lotto-spelare. Någonstans där emellan smögs en märklig historia om Anders "Hästsvansen" Borg in. Alex Schulman nämndes i samma mening som "potentiell bästis" och dubbelmoral förekom flera gånger.
Kan det komma något gott ur detta då? Det återstår väl att se.
Men jag tror nog att vi får slipa lite på några av idéerna...  

Kommentarer:
Postat av: kolan

Tryffel eller bidragsfusk, mitt tips.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits