Det är slut.

Nya telefoner. Två sladdlösa som man kan snacka internt med. D sitter i datarummet och jag i köket, vi får viska för att vi ska höra varandra genom telefonen och inte väggen. Funkar fint. Ringde Brorsmåla och de lät nära. Gillar.

Sen har jag gjort bankärenden. Det är slut/över/finito med gamla smålandsbanken, endast ett litet konto ihop med syskon som bor där numera. De vågade jag icke röra. Resten finns på storbank och de lovade att ta hand om min kosing. Fin ränta var det också, sa de. Och jag tror ju på alla - så jag tackade & bockade.
För precis när jag återhämtat mig från förra kallduschen bjussar jobbet på en ny. Alla andra har som vanligt redan torkat, jag är en blöt hund med slokande öron och förvirrad uppsyn. Men tänker ta semestern och fundera, kanske till och med blir bra. Kanske till och med blir chef - över orden. Det är sånt de säger, och sedan får vi se vad som hålls av de orden. Tänker hur som helst inte låta det förstöra min ledighet om två veckor (intalar jag mig och kommer säkerligen grubbla till två inatt). Gonatt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits