Snart sssemester

En sådär åtta timmar kvar tills semestern. Helt galet skönt när jag tänker tanken på att ha tre veckors ledigt. Så länge har jag aldrig varit fri och fått betalt samtidigt. De två senaste somrarna då jag har haft ett riktigt jobb som genererat verkliga semesterdagar har alltid blivit halvdana. Nyss börjat och inte vågat utnyttja förmånen i förväg eller nyss slutat och sedan börjat nytt under de ihopslavade lediga timmarna.
Men nu, nu ska jag ha semester med stort S.
Och planerna är få. Funderar på en charter men många tänker samma tanke så det lär inte bli billigt om det ens finns något kvar. Sen blir det såklart Småland. Jag föreställer mig hur jag springer genom smörblommor på ängen likt "lilla huset på prärien-introt".
I en vecka ungefär, fram och tillbaka, fram och tillbaka.

Jippi!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits