Tala ur skägget

Egentligen är det en vanlig söndag och semestern har ju inte ens börjat. Egentligen vilken söndag som helst förutom att jag icke skall traska till jobbet imorgon. Det här med ledighet verkar ha satt sig osunt i min hjärna? Så jag spenderar dagen i sängen med laptop och bok, för blåsten ute är elak.
Men planen börjar ta sig, imorgon ska jag minsann till djurpark och sedan packar jag in kattisar i bil och styr mot Brorsmåla med ett Halmstadstopp på vägen. Sen cyklar jag runt Åsnen, rödfärgar ett hönshus, klappar på en gravid väns mage och inspekterar en annan väns morotsland. Sen tvättar jag alla mina sommarkläder och kör med D till Kalmar för att flyga vidare till Grekland.
Vår allra första semester tillsammans vilket är ganska galet eftersom vi redan har tillbringat en fjärdedel av våra liv ihop? Fast vem säger att kreta är bättre än en tvåa på Slevgränd eller att solnedgången är vackrare där än här? Vem säger att allt man säger är mer sant i ett hyrt hotellrum än i bilen mellan Ica Maxi och Mediamarkt.
Eller det man inte säger? Vad JAG försöker säga är att om man inte kan säga det överallt ska man inte säga det alls. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits