24 timmar kvar

Ojoj, jag ljuger vidare. Skriver små historier kring intervjuer för att få fram en fiktiv person. Min fördomar bekräftas. Annars såg jag Mickey Dee vid en parkeringsautomat nu på lunchen. Och i förrgår stötte jag på Ebbot vid vår spårvagnshållplats. Han hade nästan samma frisyr med halvlång lugg likt tidigare nämnda kändis. Jag funderar på om de är släkt på något vis?

Det sista jag ville göra igår kväll var att träna. Men jag släpade mig dit och hann väsa till D innan jag stängde dörren mitt framför hans näsa: Jag vill inte... Som om jag var på väg mot min egen avrättning. Väl tillbaka åt jag jordnötsringar tills träningen var kompenserad.

Nu ska jag skriva om Inger, en 55 årig arbetsterapeut som nyligen tapetserat en fräck fondvägg i hallen. Jag tror hon har en scarf också. Och så köper hon glossiga magasin med inredningstips som hon aldrig orkar läsa utan bara låter ligga slarvigt synliga på ett sidobord vid soffan. Typiskt Inger.

Om ganska så exakt 24 timmar sätter Flin sitter fötter på göteborgsk mark.
Behöver jag berätta att jag längtar?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits