Affärsplanen

Kan hända att jag idag har Sveriges renaste kök?
Jag har nämligen skurat händerna russinskrynkliga och inhalerat mrMuscle i farliga mängder. Så istället för att sitta i årets första sol, slavade jag bort timmarna i ett immigt kök. Det blev så fint att jag överväger hämtmat ikväll för att inte smutsa ner...

Och så till det ständigt återkommande problemet, kattvakt.
Jag har funderat ut en (affärs)plan i värsta fall. Nämligen att hyra ut djuren till familjer som har barn som säger: Snälla mamma, snälla snälla, kan jag inte få ett djur?
Jag looovar att ta hand om den, en katt? en liten söt kattunge, snälla mamma...?
Och där kommer Russin in i bilden, familjen hyr henne en vecka eller två, förslagsvis när vi behöver kattvakt och lagom tills vi kommer hem igen har kidsen tröttnat och familjen kan lämna tillbaka henne till oss. Sen att ungen ett halvår senare vill testa en hund är inte vårt problem.
Ett problem som däremot kan ske är att det där besväret med djuren inte uppstår. Om de älskar/avgudar/hellre dör än lämnar tillbaka dem. Det är inte helt osannolikt.
För kolla hur söt hon är. Russin dussin.
image118

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits