Hur som helst

Efter mycket övervägande har jag bestämt mig för att göra Karlshamn ikväll. Mest på grund av syster. Kan gå hur som helst. Här i småland åker man nämligen taxi till uteställena. Den måste man förbeställa och kostar skjortan. Plus att man, hur konstigt det än låter, inte kan åka hem när man vill. Vi säger klockan två när det stänger, taxin kommer kvart över och avgång sker tjugo minuter senare när den som fått napp för kvällen hånglat klart. Jobbigt kan tyckas, jag inbillar mig att det är charmigt. Det blir enklare så.

Annars har jag mest skottat snö & skit. Träningsvärk hej! 
Och så stickar jag en grönglittrig tax. Flin tycker att jag är gammal när jag stånkar om besväret med utgång. (Att det lätt blir segt och att man inte får fara hemåt när man vill - tänk om det är dödens tråkigt?) Då hotade jag med att ta med stickorna och sitta under discokulan och maska av medans tiden går och hon skakar rumpa. Så fick man tyst på henne...

Kommentarer:
Postat av: Ullis

Hånglar de klart på uteställena? ingen action jackson hemma alltså?? Nu har jag länkat till dig också (igen), blev omständigt att gå in via Tess blogg varje gång :o)

2008-03-25 @ 16:38:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits