Jag vill också vara skytt

So long Småland, goddag Göteborg.
Snön verkar förfölja mig, för nu är den med mig här i stan. Givetvis råder kaos och jag hoppas innerligt att det avskräcker folk på dagens husvisning. Kolla in den här trappan, där skulle jag kunna gå upp och ner i evigheter:

Jag påskpratade med papps kusin Viking. Han tror på karma, något han förklarade för mig redan då jag gick arbetslös efter min utbildning. Kändes inte så uppiggande då men nu förklarar han att jag alltså redan har avtjänat mitt dåliga leverne i tidigare liv.
Och så säger han att "skyttar, de har tur de". Det där därför det går så bra för D menar han. Okej, säger jag och frågar: Har inte skicklighet något med saken att göra?
"Nej, bara tur. Jag önskar att jag också var skytt" avslutar han. "Jag också" säger jag.

Kommentarer:
Postat av: Ullis

Skön livsfilosofi :o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits