Fina känslor och snabba bilar

Valborg igår. Enda elden var i grillen och sen fick jag blodad tand på Mario Kart.

Och sen. Finns det ett naturligt sätt att säga att man väntar barn? Det diskuterade vi efter att hon på ett småkrystat sätt fick fram att det var saft i hennes vinglas.
"Jaha, du dricker öl och tar en cigg. Det här är inte rosé" säger hon och håller upp glaset. "Är det något du vill berätta?" säger jag fast jag vet och sedan säger "Grattis!"
"Vad fantastiskt och mår du bra?" "Mår NI bra?"
För hur pinsamt är det inte att fråga någon som inte är gravid om de väntar smått?
"Nej, jag är bara tjock" eller "Jag känner inte för att dricka sprit idag?".
Och sedan obekväm tystnad.
Bättre att låta dem berätta, även om det perfekta tillfället aldrig kommer. Bättre att jag får känna mig lite dum och sedan glädjas. Sen sa hon andra kloka saker, och jag är övertygad om att det där kommer bli bra. En bra familj. Och den känslan är fin.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits