Hård men rättvis

Nu ringer folk om husbilen. Jag har gett vissa få utvalda mitt nummer och än så länge verkar min magkänsla stämma. Inga kriminella skurkar eller potentiella tjuvar. Bara äldre män med ett stort bilintresse.

Schlager igår då. Inte särskilt nöjd med ryssen men innerst inne spelar det ingen roll? Bästa tipparen i vårt sällskap var en snart 70-årig bosnisk dam. Hon var hård men rättvis, själv gav jag ut poäng till höger och vänster. "Ha, 75 cents, bonuspoäng för kul namn", "Åh en ståbas - extrapoäng för det!", "Men hallå, hon är ju blind, sympatipoäng för det..." Så det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Idag snurrar tvättmaskinen, kakan kan förvänta sig ett samtal och så tänkte jag vara lite kreativ. Vet inte riktigt vad det innebär, men jag känner att jag i rödvinsbakis skulle kunna skapa något fint?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits