Love it

Idag är jag inte så glad.
Det är inget kul och jag önskar att jag var åtta och hade ett helt sommarlov framför mig. På tiden då det begav sig, på skolavslutningsdagen då man hade plisserad rosa kjol och inbakade flätor, när vi tågade hand i hand genom samhället från skolan till kyrkan och där man spelade falskt på blockflöjt och sjöng Idas sommarvisa skithögt. När man sedan kramade fröken, alla höll en hand på den inköpta blomman för den var ju från oss alla och man undrade varför fröken grät? Sen åkte vi i en sommarvarm vinröd volvokombi till bästa kompisen, åt jordgubbstårta i deras kök medans mammorna drack kaffe på fat.
Vi sprang barfota i gräset och susade sedan hem. Sommarlovet hade börjat, jag bytte om från finkläder till min favorittröja med Smurfan på och plockade maskrosor som gav märken och som aldrig skulle gå bort i tvätten. Men det gjorde inte så mycket. Det var ju sommarlov.
Love it.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits