Sol, skor & skav

Okej, solen skiner och jag försöker pigga upp mig här? Dagen till ära(?) tar jag på finskor och blir ungefär 182 cm. Jag tänker gå förbi och köpa lunch innan jobbet idag och utanför affären byggs fasaden om. Det betyder män i hängslebyxen som röker mer än de jobbar och mest av allt längtar till sin stundande pensionering om 10 år. Såna män som kommenterar folk (läs 20-30 år yngre kvinnor) som går förbi. Och jag är HELT säker på att om jag hade haft mina gamla adidasdojjor och han inte hört att jag var på väg, hade han inte sagt något alls.
Svensk som jag är, ignorerade jag honom, köpte min sallad men kände mig sedan tvungen att traska till nästa hållplats för att slippa gå förbi honom igen. Okej, solen skiner och jag har finskor. Som bäddat för skav.
Jag klarar mig dock och kommer på vagnen. Snart visar det sig att det är stopp vid centralstationen och vi får hoppa av tre hållplatser tidigare. Fortfarande skinande sol och obekväma men snygga skor. Och där kom skavet, blåsan på hälen.
Dålig start på dagen, nu kan det bara bli bättre?

Kommentarer:
Postat av: Mary

biiiild!!!!

Postat av: Flin

usch vad hemskt... När man väl piffar till sig så gör det bara ont, vet hur det är...

2008-05-28 @ 15:06:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits