Snel fabbro

Optikern igår gick över förväntan. Mina erfarenheter från ögonbranschen är annars att de är värst av alla, värre än mäklare och majblommebarn tillsammans. De utnyttjar sin position till att kränga extraflashiga-och-senastenya-linser till mig som jag inte behöver. Men de ba: "silikon, 14.4-standard, blabla infektioner och bara 2000 spänn dyrare".
Så brukar det låta. Och därför tar jag ofta på mig en lite taggig attityd och ifrågasättande inställning när jag kliver genom glasdörrarna. Idag var det helt i onödan. För precis som jag letar efter en bra frisör har jag i flera år sökt en pålitlig optiker, och den som söker skall finna, eller hur?
Mannen som ropade hej innan ens glasdörren slagit igen efter mig var skojig. I tre sekunder ungefär. Sen genomskådade jag honom och sällade honom till gruppen som behandlar mig som barn. Där finns redan min tandhygienist. Grejen är att jag brukar ofta tjäna på detta läge. Folk gillar mig, jag tror jag spelar på någon föräldra-sträng hos dem och även om det är både pinsamt och förnedrande så spelar jag med.
Det hela slutade med att jag fick undersökningen gratis plus ett par extra linser som han tyckte att jag skulle testa. Jag sa: "Tack så mycket snälla fabbron" och gick ut genom glasdörren igen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits