Devil in kattkostym

Snacka om "devil in disguise". En rikig jävul men i en oemotståndligt söt kattkostym.
Jag talar så klart om Russin.
I morse när jag som vanligt stressade runt halvnaken med kaffekopp i ena handen och mascaran i den andra, ser jag i ögonvrån ett svartvitt monster sitta i ikeapåsen med veckans tvätt. Jag stannar upp och hinner tänka halva tanken: "Varför sitter Russin så konstigt?" innan: " ... aaah - hon kissar på kläderna!"
Jag upprepar: hon kissade på kläderna.
Nu finns det tre alternativa anledningar till hennes beteende:
1. I ren protest mot att kattlådan inte var rensad.
2. Markera att vi verkligen var i behov av tvättid och påskyndadet förloppet litegranna.
3. Av ren jävulskap.

Så här i efterhand ser jag att alla alternativ faktiskt är tänkbara anledningar samt ett tecken på att två i vårt hushåll arbetar för mycket, medans två andra (med lite mer kroppsbehåring än tidigare nämda) känner sig förbisedda?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits