Katten update

För er som bryr er:
Vi hämtade Fröken igår vid tio på kvällen trots att hon lämnades redan halv åtta på morgonen, det var tydligen massa akutfall emellan och jag förtänger tanken på de tolv timmar hon spenderade i otäck veterinärsbur. Troligtvis hatar hon mig för allt jag utsatt henne för det senaste dygnet, men jag mutar henne med mat (hon vet dock inte att den är utspädd med massa leversmakande meducin). Det fanns tydligen inget i näsan, förutom en inflammation och likadant i tårkanalen. Så i princip sövdes hon ner i onödan men vem kan stå emot en veterinär som spelar på ens dåliga samvete? Vad är pengar jämfört med ett kattliv? Misstänker att det inte är helt ovanligt att ordinera den lite dyrare behandlingen istället för att först testa den billiga sorten först för vem ska annars bekosta lön, lokaler, nya arbetskläder som katter river sönder samt foppatofflor i käcka färger. Jag är inte bitter. Jag är jätteglad att Flisan mår hyfsat bra och förhoppningsvis med all medicin snart ännu bättre. Men om allt verkar fint tänker jag ignorera det rekommenderade efterbesöket om två veckor. Sånt är mitt samvete, sorry.

Förresten kom det en hund akut samtidigt som vi igår kväll. Den hade käkat upp en nylonstrumpa. Och i en monter i väntrummet hade de samlat andra konstiga saker som hittats i diverse magar. Ett cykelsadelsskydd bland annat. Då är man rejält hungrig va?


Kommentarer:
Postat av: J

Åh, har inte läst din blogg på jääättelänge, inte fått internet förrän nu.. men har nu haft en mycket nöjsam lässtund! Vi ses väl i december va, när jag dimper ner i Svedala? Saknar dig, kom och hälsa på snart! =) Puss & Kram

2008-11-14 @ 21:41:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits