piska, fiska what ever...

Lön idag och passar rätt fint. Jag behöver ge mig ut och leta festkläder inför fredagens julfest på D's nya jobb. Återigen ska vi vara snyggast på tillställningen

Förresten, i bilen hem från Halmstad i lördags natt hörde jag kanske världens roligaste felsjungning. Jag körde och "någon" gjorde allt för att hålla mig vaken. Det inkluderade att skråla till låtarna på radion och jodå, ganska effektivt. Jag ville verkligen hem snabbt för att slippa whiskeyandedräkt och falska toner i mitt högra öra. Så det som höll mig vaken då, det var inte framträdandet i passagerarsätet utan snarare när "Staten och kapitalet" spelades och någon inte sjöng om någon piska som kittlar någons nacke, utan om att FISKA... Jag dog lite och sedan när jag vaknade till liv igen frågade jag om fiskandet hade något att göra med att de satt i samma båt?
"Kanske det" västes det från sätet bredvid och sedan kom ett förtäckt hot om onormalt tidig väckning i en månad om jag skrev detta på bloggen. Jag tar det. Snart börjar julkalendern och då vill jag hinna upp i tid ändå.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits