...

Vi har bytt tvättdag. Eller, en granne har bytt vår tvättdag. Han har sedan en månad snott alla söndagar och därmed tvingas vi göra vår byk på lördagar. Det är ganska fantastiskt. Tre år tillbaka har det sista jag gjort på söndagar varit att hämta nytumlade lakan. Nu har jag gjort denna syssla på lördagar istället och helt plötsligt känns det som om helgen vuxit en dag. "Håhåjaja" pustar jag i trappan upp med ikea-kassar fyllda med textilier och funderar på vad kommande arbetsdag har att erbjuda. Sen inser jag att: "hey, du ska inte jobba imorgon..."

Det dåliga med att tvätta på lördagar är att D spelar badminton på söndagar. Det betyder att hans svettiga strumpor ligger nära en hel vecka i tvättkorgen och snuskar sig. Alltså, jag älskar doften av D men inte i så koncentrerad form att jag slås av molnet när jag öppnar tvättkorgen. Jag sa: "Snälla, lufta dina träningskläder lite innan du slänger dem i tvätten". Jag hade kanske tänkt mig att en stol eller varför inte torkgallren i badrummet? Så kommer han in till mig i soffan, nyduschad och nöjd och säger: jag spred ut mina kläder på golvet i sovrummet. Det blir väl bra?
Och japp, han har skapat en liggande tvättlina från dörren ända fram till tvättkorgen, handduk, tröja, shorts och strumpor på en fin rad. Man kan liksom inte bli arg.
Jag öppnade fönstret lite, sen bjussade jag på nybakta kanelbullar och mjölk. God helg.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ah! Grannen har snott alla söndagarna bara för att du inte tillät D att skriva upp sig på resten av årets söndagar i somras. Eller hur?

2008-10-20 @ 15:52:32

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits