God lunch

Klockan är bara lite över nio och jag lyckades hasa mig till kontoret för en halvtimme sen. Upptäcker frågande mejl om eventuell julledighet och ringer bror för att höra om hans planer för just den helgen. Klockan är alltså bara lite över nio och han svarar smaskande på en snitzel i luren. Han äter alltså lunch. Lite över nio.
Jag finner det fascinerande, fastän jag vet att han redan jobbat i nära tre timmar och såklart är hungrig. Julen hade han som vanligt förträngt och det kom inget vettigt ur den konversationen förutom att jag fick avsluta samtalet med en önskan om "God lunch då'rå". Klockan lite över nio.

Jag tänker minsann unna mig två veckors ledigt men som bara tar fem riktigta semesterdagar från mitt nästan obefintliga konto. Det blir gött.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits