Nästan tummen mitt i handen

Förra veckan var jag på affärslunch, en konsultkollega förklarade med skratt i halsen att en av hans vänner på landet måste elda för att få varmvatten. Jag fattade inte det roliga och är det något jag hatar mer än trångsynta, fördomsfulla och citychicka 35-års män i kostym så är det vedklyvar. För igår försvann en liten del av pappas pekfinger i mackapären som han hela sommaren sagt till Flin att vara ytterst försiktig med. Och så nu, när han själv skulle premiärklyva petar han fel och delar på sitt finger. Det kunde såklart varit mycket värre och än otäckare, men det svider ändå lite i min själ för jag vet att alla hans ytterligare komplikationer gör det hela lite mer besvärligare, än bara avsaknaden av en pekfingerspets.

I alla fall. Det blir bra. Och om en och en halv vecka är jag där...


Kommentarer:
Postat av: Tess

Usch, stackars pappa!

2008-10-23 @ 20:28:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits