...

Det tog fyra timmar att i fredags köra till födelsedagsfirandet i Halmstad.
Jag upprepar: 4 timmar.
En långtradare spärrade E6:an vid Kungsbacka, vi svängde av för att gena och kom vilse. Beckmörker och varierat regn i olika styrka gjorde oss förvirrade plus att D afterworkat och därmed lämnade mig med ensamt köransvar. Det kan ju bara gå på ett sätt. Tillbaka till Mölndal igen. Frustration är bara förnamnet men vi fortsatte och väl framme kompenserade smörgåstårta och D's styvmors föräldrar. De är världens sötaste.
Resten av familjen också såklart, med de morföräldrarna alltså. De kandiderar hårt om en fin placering på min
"Äldre kloka och samtidigt roliga människor"-lista.
Där finns redan (utan inbördes ordning):
Viking, pappas 70+ kusin från Finland
Teodora, en eskimåtant som jag träffade i äldrevården
Gösta, min systers granne
<- Sif Ruud, skådespelerska och mycket lik min farmor

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits