tretusen typ

Jag försöker intala mig att det är en bra investering och också rätt fint att komma hem hel, men är inte tretusen och lite till ganska mycket för däck till bilen?
Jag nästan gråter då jag tänker på allt kul jag kunde gjort för de pengarna.
Å andra sidan är det rätt festligt med en levande fästman som faktiskt kör det där hala skrället var dag, med fara för sitt liv. Och jag vill ju komma till Småland i helgen så det är väl bara att punga upp surt förvärvade stålars.

Ringde förretsen Börjes Verkstad som är tilltänkt att sätta på däcken ifråga.
Jag frågade vänligt om det var mycket nu och mannen snäste åt mig på göteborgska (så gott det går med den dialekten):
"Pfttt, första snön har ju inte kommit än, det är ingen fara."
"Okej'rå förlåt" sa jag och i nästa ögonblick visade morgonnyheterna ett inslag om bråda dagar i sätta-på-däck-industrin och Metro varnade om halka i helgen. Då undrar jag genast varför Börjes Verkstad inte har mycket att göra, kanske finns det en anledning till att folk inte väljer Börje som däck-påsättare?
Den som lever få se.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Bror säger vilken otur för henne!

2008-10-27 @ 21:28:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits