VIFTUR my ass...

Jag tittar på tv4-nyheterna där de intervjuar statsministern. För så säger hon hela tiden, den nervösa tjejen som antagligen alldeles innan sändning fått veta att Reinfeldt kommer live i studion. För visst behöver man inte tilltala honom likt kungen, med titel som epitet? Det kändes krystat och tillgjort och han utnyttjade situationen och gled mellan frågorna, på bananskal och räkmackor. Den här krisen alltså, otäckt och jag tackar min lyckliga stjärna att vårt drömhus inte behagade uppenbara sig under det gågna halvåret. Att vi fortfarande hyr och inte har mer än varandra och två katter att ta hänsyn till. 

För övrigt har jag numera en legitim anledning till att öppet hata Island. Landet alltså. Storebror avskyr typ hela sydeuropa (rätta mig om jag har fel?) för att inte tala om USA och medföljande mentalitet. Jag, jag riktar all min ilska mot den äckliga lilla ön och vill egentligen den inget ont, bara att den ska sluta störa mig. VIFTUR my ass (det är fläkt på isländska...)  


Kommentarer:
Postat av: Tess

Jag funderade just hur det går för D nu när Volvo ska göra sig av med massa folk. 700 konsulter hörde jag. Är han på fallsnöret?

Kram.

Postat av: Tess

Spetskompetens är bra.

Ska tillägga att denna frukost görs dagar jag är ledig.

2008-10-09 @ 12:44:05
URL: http://vikankalladetmittliv.webblogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits