Egentligen?

Jag ringer till Flin och frågar om hon kommer i helgen. Innan hon hinner svarar undrar jag: "Vad gör du förresten?"  för jag hör sus i bakgrunden. Hon berättar att hon är ute i skogen med hojjen. Flin har nyligen köpt en fyrhjuling och sådär klockan halv ett en onsdag i september, så tävlar hon mot pensionerade grannen om vem som kan köra snabbast. Hans hoj är tydligen lite fräsigare än Flins så därför får han ha pappa på pakethållaren för att jämna ut det hela.  

Det är vid sådana här tillfällen som jag verkligen undrar om jag prioriterar rätt här i livet?
Jobba jobba och tjäna pengar eller tävla mot grannen i att köra snabbast, på en liten skogsväg med vinden i håret?
Egentligen är väl inte valet så svårt? egentligen...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits