...

Pappas kusin Viking är bland de bästa som finns. Ikväll ringde han och pratade snabbt igen, han talar i raketfart för att hinna säga så mycket som möjligt eftersom minuttaxan mellan Sverige-Finland frestar på hans pension. Han har precis pratat med min far och ringer sedan mig för att i korta drag förklara innebörden av deras samtal. Det går på en mening, resten ägnas åt att återge en seriestrip från Hufvudstadsbladet och beskriva alla sorters kräk i vår släkt: moderssuggor, mansgrisar, vanliga idioter, hjärnskadade, fegisar och tjockhuven. Han räknar sig själv till sista kategorin. 
Sedan skyller han allt som vanligt på karma -  att Sjöbergs måste gjort något rysligt förskräckligt i begynnelsen och nu får vi lida i all framtid. Amen.  

Andra saker jag lärt mig idag:
* Höst är synonymt med råttor i cykelförrådet. Jag vet att de sitter på min sadel när ingen ser dem.
* Läs hela mönstret innan du börjar. Jag trodde att jag virkade en liten apa, det visade sig vara en äggvärmare med öron.
* Massor om Iran efter att ha tittat på fint animerade filmen Perserpolis.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits