This is the year

Har släpat mig hem och funderar på att arbeta på riktigt. Så mycket att göra och så lite tid.
Imorgon är det kalas på jobbet. Min arbetsgivare blev återigen utnämnd till Årets IT-konsult. Och jag ingår ju i den stolta skaran och brukar därför presentera mig som Årets IT-konsult. Det är kul. Eller när jag ropar på kollegor tvärs över det öppna kontorslandskapet: Hörru, årets IT-konsult, kan du komma hit ett slag... Eller vid kafemaskinen: Får det lov att vara en macchiato till årets IT-konsult? Möjligheterna är oändliga. Alla lika roliga?
Men som sagt, nu sitter årets IT-konsult hemma och undrar över sin utmärkelse. Betvivlar min förmåga och förbannar min skrivkramp. Är det så det går när berömmelse stiger folk åt huvudet?

Andra utnämningar som jag aspirerar på:
Årets husmoder
Årets skottkärrekörare
Årets smoothiegörare
Årets gnällspik
Årets snorhuvud

vi säger så.
/ årets it-konsult

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits