Kråkejävel

Här råder självplågeri på hög nivå. Fantiserar om huset i Lerum (som egentligen låg i Alingsås) och när jag surar i badkaret kan jag i alla fall glädja mig med att så skulle jag aldrig kunnat göra där. Det enda som inte fanns i drömhuset var ett badkar. Däremot bodde det en liten svartgrå gris en av stallboxarna, dock osäkert om han ingick i köpet. 
För övrigt startade måndagen bra, tog mig till kontoret i tid men när jag kom till mitt skrivbord var det tomt. Ojdå, datorn var visst kvar hemma, så jag slängde halsduken över axeln och sa: Ses om en stund.  
Och så en sista sjuk sak, ibland söker jag efter uppstoppade djur på Blocket (ibland efter moraklockor). Av någon outgrundlig anledning känner jag ett sug av att ha en död fågel som fortfarande ser levande ut i mitt framtida hem.
Frågan är om det är en
rysk vråk eller en korp från Jämtland (man kan köpa båda för 1500) som lockar.

Kakan: vad var det för kråkejävel som satt i trappan hos mormor & morfar? Och vart bor den nu?

Annars då? Ja, det kan man verkligen undra...


Kommentarer:
Postat av: kaka

Fröet har nog inte riktigt koll på vad dessa uppstoppade djur och djurdelar fanns i mor- och farförldras hem.

Hos mormor och morfar var det ett stort älghorn som hängde i trappuppgången.

Hos farmor i hennes vävkammare(övervåningen)fanns det en uppstoppad orre. Denna är nu väl gömd i ditt föräldrahem, under trappan till tredje vinden.

2009-02-06 @ 12:07:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits