Premiär

Hurra!
Jag har fått min trettioårspresent - en liten dator. Inte är superliten utan en halvliten så att jag lätt kan ta med den men ändå kan se vad jag skriver. Bara en hake, när jag fyller trettiotvå har jag lovat givaren att det ska finnas ett bokmanus på burken också. Det fixar vi, jag och dattan...
Men det var nära att det inte blev någon men tur att D's tålamod med praos är större än mitt. I affären vi ville spendera flera tusen kronor sa försäljaren i backslick att det inte fanns någon ström så vi inte kunde testa den. De höll på att bygga om. Ni kanske har en förlängningssladd föreslog D, så att vi kan testa därborta där feta plasmaskärmar flimrar? Nä sa säljaren. Ni får åka till en annan butik. D undrade om de verkligen inte hade en förlängningssladd i ELEKTRONIK-affären? Nä sa säljaren. D undrade vem som var ansvarig i affären och backslicken blev sur och försvann. Vi fick låna lite el i en annan del av affären och slog sedan till. Det här med service alltså - om man arbetar i en affär vill man väl sälja grejer? Om man inte vill det borde man söka sig till en annan bransch. Kan man tycka,

40 arbetstimmar kvar innan semester. Misstänker att det blir lite fler än så men får lov att stå ut. Fick så fina komplimanger om mina insatser på sommaravslutningen att jag nästan fortfarande rodnar. Så lätt är det alltså att  motivera mig... 

Ok, mitt allra första inlägg från fina datan blev ju sådär. Men det kommer bli bätttre - jag lovar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits