Bara sport

Igår var vi på Liseberg. Igen. Har tappat räkningen på hur många gånger vi är uppe i men en sak som är säker - vi har tjänat in årskortet iallefall.
Vänner från Halmstad och femkamp. Jag vann väldigt oväntat grenen där man slår med en klubba på saker som far upp. Tydligen min starka sida - att banka skiten ur vad helst som visar sig. Sen burgare och fotboll. Jag satt lite dåligt till och råkade se lite gräs på en av storbildsapparaterna och frågade vart fotbollen gick av stapeln. Då var det visst tennis de visade på skärmen...
Sen sovs det över och idag fortsatte frukostkriget. Vi sover rätt ofta över hos varann och det har blivit lite sport i att bjuda på schysstast frulle. Idag var det så där men hoppas på dispens eftersom klockan var halv åtta och vi skulle iväg och jobba.

Annars då?
Vi satt rätt nära toaletterna på baren igår och jag kunde inte undgå att uppmärksamma hur många män som faktiskt väljer att knäppa byxorna på väg UT från herrummet. Sådär fräscht tycker jag.
Och så gör jag kyckling i ugnen och undrar varför de där fryspåsarna innehåller 900 gram och inte ett kilo prixis. Man känner sig snuvad på någe vis? Eller är det så att fyra kycklingbröst + lite skrafs alltid väger just 900 gram?
Varmt är det också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits