...

Nä vet ni vad. Den här bloggen känns sådär nu för tiden va?
När jag väl skriver handlar det mest om jobb och det är ju inte så upphetsande. För er. Inte för mig heller men jag får i alla fall betalt för det. Jobbet alltså.
Å andra sidan går tiden så snabbt att det snart är april och sedan juli och därmed semester. Men då lär jag inte heller hinna skriva något vidare, för då ska jag ju LEVA lite. Innan jag fyller trettio.
Känner att de där reklamerna med Endre och han som säkert varit gift med henne tilltalar mig lite. De pratar om pension och om att man plötlsigt är sjuttio och då vill man ju också kunna LEVA, inte bara hålla sig vid liv...
Apropå pension- och apropå jobb med, igår hade vi stormöte. Och celebert besök av våra försäkringskillar. Lönnfeta medelåldersmän i små kostymer som förtjust tryckte i sig av gratisbuffé och sedan svettades när deras punkt på agendan närmade sig. Prata om det ekonomiska läget och pensionssparandet. De smörade på om hur bra avtal vi har. Och sedan började det, det som fick mig att tänka på en sketch från Macken. Där två män från kommunen försöker förklara att kommunen tänker riva bilverkstaden men ingen av dem får fram ärendet utan hela tiden ber den andra fortsätta: Greger, du kanske kan ta det? Nja, du kan det bättre. Men du är en bättre talare...
Kommer ni ihåg?
Så var de, försäkringsmännen som försökte säga att de sjabblat bort våra framtida besparingar typ.

God helg då'rå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits